Saturday 20 October 2012

After all, priority is given to the goodness of the appearance


Mr. Sakuma sent me pictures are always excited me.
He is not photographer, but better than the photographer shooting photo.
The man who perfectly master one thing, the great ability to exert all. 

Photography: Mr. Sakuma / Grand Auto 



This fitting screw attached to drill holes for the vacuum advance control sensor.
Screw is connected to the vacuum diaphragm with brass tube. 


SU H8 carburetor for the C-type was overhauled in shiny.
It has a large force there is also a 2 inch intake port.
Previously, in this SU H8 carburetorno vacuum advance control in racing
I had installed the Mallory distributor with dual points.

After that, H8 carburetor because not suitable for city driving.
I was back to H-6 standard carburetor.
But, the dual point distributor that does not have a vacuum advance control,
Acceleration has become worse in the H6 standard cab.
I was made ​​to return to the standard Lucas distributor 
with a vacuum advance control.

This time, I was overhauled for storage H8 cab was sleeping in the garage.
I was excited by the beauty of the SU H8 polished cab.
It was reminiscent of XK120C engines fought the Le Mans 24 Hours.
Let's put up some hard to ride everyday, 
want to mount the SU H8 carburetor.
Butthere are no outlets for the vacuum advance angle control H8 for the race.
I was asked to install them to Mr. Sakuma that the vacuum diaphragm 
and brass pipe drill a hole for sensing the vacuum.

Photography has been sent from Mr. Sakuma (Ground Auto).
And was written as follows:
I sent a picture of the vacuum pick-up attachment.
Closer to the throttle valve is good response sensor hole a little more,
Where there is only hereAfter installing the cartrying to set.




4 comments:

  1. Keiji 様

    お久しぶりの様な気がします。
    鑿をはじめとする本物の大工道具、今年版ポスターの絵、キャブレター、いつも拝見して、感動してます。ありがとうございます。

    先先週は、富士スピードウェイで、本当に久しぶりにWEC(世界耐久選手権レース)があり、今年のルマンを走ったアウディを始めトヨタのHVレーシングカーが、全開で勝負して、地元でトヨタHVが勝ちました。今週末は、モテギのスーパーGTレースです。

    地震国ではないノルエーの原発事情:
    http://matome.naver.jp/odai/2134094909236897801
    本社を、原発敷地内に置くこの発想、頭が下がります。
    日本の発送電、分離の話は、どうなったのでしょう?
    ありがとうございました。mizuno

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    1. MIZUNO 様

      お久しぶりです。

      冨士スピードウェイでトヨタTS030HVの勇姿をご覧になったのですね〜
      日本のレーシングカー、それも近未来のHVでのWEC 勝利!嬉しいですね。
      このTS030HVでルマンを制覇し、晴れて世界の名車の仲間入りをして欲しいです。

      フィンランドの原発情報、有り難うございます。
      発想・価値観・実行力、次元が違う理性を持つ国フィンランド。
      世界最大のシェアを誇る「ノキア」はフィンランド企業。
      今後の日本が見習わなくてはならない国ですね。

      確かに、発送電・分離の話は聞かなくなりました。
      いずれにしろ、確固たるビジョンを持った政治家の登場を望んでいます。

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  2. Keiji 様

    ごめんなさい!
    取り消しです。

    ノルエーではなく、フィンランドでした。
    本当にごめんなさい。mizuno

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    1. MIZUNO 様

      お気遣い無く。北隣はノルエーですから地域的には同じです。

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